Thursday, February 23, 2012

antara itu ini dan inu

apa gunanya ada anak buah kalau anak buah itu tinggalkan mengambil buah tapi tak bersihkan sisa kulit, biji, dan tangkainya.
time sebuk cenggini dia boleh plak masuk gi kursus seminggu. kursus yg tiada kaitan ngan portal.
your job title is menolong saya.ni saya plak yg kena menolong dia menolong saya. kejra sendiri tergendala. sebab sebuk menguruskan kerja yg sepatutnya dia tolong saya.
ni kerja saya. design mendesign dan ubah suai. ni tak perlu bantu sebab kalau bantu menambah kerencatan di bahagian idea. sekiranya ada idea saya akan serahkan bulat-bulat kerja tersebut kat org memberi idea tersebut. 

dan esok dah pasti kena komen sebab design macam tadika. kalerful. bos veri particular, very strict, veri cerewet. tapi bagus dapat bos ceni. tapi bos lagi satu plak suka merendahkan kebolehan orang. mindset tu kata kalau dari awal anggap org tu tak bagus, selamanya dia masih beranggapan org tu tak bagus. tu challenging. how to open the mind of orang anggap tak bagus. tapi yg lebih challenging how to become bagus dan diangkat bagus oleh orang yg anggap tak bagus. how? 
pergi gim pun direndah-rendahkan semangat.. 
ish.. tak baik berburuk sangka. mungkin dia tak berniat begitu. mungkin ....

yg ni kerja saya juga tapi yg ni boleh dibantu. tapi cemana nak suruh org bantu. kalau yg patut bantu itu mengharapkan tangan yg lagi satu tu bantu. 

ishh... berburuk sangka lagi.. tak baik ye. 


No comments: